New York (5)

Met de boot nu al twee keer bij het vrijheidsbeeld geweest. Het moet niet gekker worden. Die Amerikanen waren helemaal niet blij met het vrijheidsbeeld. De Fransen hebben het aan hen geschonken echter ze weigerden de sokkel te betalen. Het was als dank dat er in Amerika een democratie was gevestigd wat de Fransen na de Napoleonperiode wel konden waarderen. Blij of niet blij, nu is het voor de yankees een belangrijk symbool. In zijn eenvoud op het water op een klein eiland heeft het wel wat!

Morgen gaan we weer naar huis. Het is een prima trip. De jetlag zal wel weer tegenvallen. We komen er weer aan! We gaan ons (AZ) opmaken voor de finale as zondag tegen Ajax!

New York (4)

Het nieuws dat AZ naast de kampioenspot grijpt is ingeslagen als een bom. Op dat moment waren we in het Natural History Museum. Verslagen en lamgeslagen zaten we doelloos voor ons uitstarend op een zaalbanke en dus kwam de tentoonstelling niet meer bij ons binnen. Volgende week pakt AZ de beker tegen Ajax want dan zijn we er bij in de Kuip! (Bijgeloof helpt) In de loop van de dag hebben we ons herpakt. Eerst met de metro naar Brooklyn en vervolgens over de Brooklynbridge gelopen naar Manhattan,  prachtige wandeling. Vanavond weer een hoogtepunt gehad. We hebben een boottocht rond Manhattan gemaakt. Eerst de ondergaande zon op de wolkenkrabbers en vervolgens New York by Night. We hebben de mazzel gehad dat het onbewolkt weer was, >>adembenemend.  Het voelde of we onszelf midden in een ansichtkaart bevonden. Morgen Shoppen voor het thuisfront.

We verblijven in Hotel Penyslvania. Het doet me denken aan de film The Shining met Jack Nicholson. Ht heeft een gigantische lobby en boven brede gangen waar je zo eindeloos met een driewieler door heen kan rijden. Het is recht tegenover Maidson Square Garden. De straat (7th Avenue verplaatst zich zonder enge moeite naar de Lobby. Het symbool van het Hotel " een HP" lijkt erg op het teken van Harry Potter. Het zou me niet verbazen als mw. Rowling hier ooit heeft overnacht.

New York (3)

Vandaag alweer de derde dag. Gisteravond in plaats van boottocht een pizza-restaurant uit de gids bezocht in Bleeckerstreet. Uitstekende pizza’s! Vervolgens met een taxi naar Chrysel-tower gegaan en vandaar in het avondleven over broadway gewandeld > wat een gekte en een load of neonreclam.

Vandaag vroeg uit de veren (als het hier 7 uur s’ morgens is dan is het in Nederland 1 uur s’ middags.  Met de metro naar  Ground Zero en vervolgens gewandeld naar de boot die ons naar het vrijheidbeeld brengt voor 12 dollar p.p. Het is prachtig weer en de boottocht geeft ons een prachtig uitzicht over Manhattan. Gisteren regende het pijpenstelen. Mooi verhaal gelezen over het vrijheidsbeeld dt met zijn gezicht naar Europa staat. Het was een geschenk van de Fransen echter ze weigerden de sokkel te betalen, een internationale politieke rel was het gevolg. Daarna wandelend naar Wall Street en vervolgens naar pier 17 met een prima uitzicht over de Brooklynbridge. Even een Starbucksje gedaan en vervolgens naar China Town (would you like frens flies?) > daarna little Italy. Abel is al twee keer belazerd bij het doen van aankopen, leermomenten zullen we maar zeggen. Twerwijl ik nu internet is hij alleen de supermarkt in. Vanavond gaan we naar de Film en als AZ morgen kampioen wordt dan gaan we alsnog een diner-bootcruise maken morgen.

New York (2)

He, He, we zijn gerarriveerd! New York heeft ons direct te pakken. Gisteren aangekomen, na 7, 5 uur vliegen, in NY. Fantastisch wat een bruisend leven hier. De gele taxi’s bewegen zich als mieren door deze wereldstad. Eerst broadway verkent en daarna naar de top van de Empire State building. Een adembenemend uitzicht! Die Amerikanden proberen overal geld uit te halen, unbelieveble. Vandaag gewinkeld met Abel in s’werelds grote warenhuis Macey’s. Een soort Bijenkorf maar dan 20 keer zo groot. Vanmiddag naar het Guggenheimmuseum geweest, dus de culturele vitamines zijn ingenomen. Vanavond waarschijnlik een boottocht en morgen downtown Manhatttan.

Edward en Abel

Fort Edam

Het was een prachtige dag vandaag. Hedenmorgen aanwezig geweest bij de oplevering van een deel van het dak van Fort Edam aan Staatsbosbeheer. Voor het eerst van mijn leven een een hijskraan gezeten om een hap zand te verplaatsen. Is gelukt!! De opening was een feit. Ook het bedrdijfsleven was aanwezig. Zo zie je maar dat ook het bedrijsleven wil inversteren in het cultureel erfgoed van Nederland. De deelnemers van Herstelling kregen instructies van de bedrijven over nieuwe technieken voor dakdekken en schilderen. Het was een geweldige ochtend > De catering was goed verzorgd door Horeca Herstelling.

S’middags  bij het afscheid geweest van twee gedeputeerden van de provincie Noord Holland. Daarvover geen bijzonderheden met de aantekening dat ze een bijzonder biertje hadden. Proost!

Herstelling krijgt klanten uit Diemen

De projecten van de Stichting Herstelling krijgen vanaf vandaag ook klanten (jongeren) uit Diemen. Vandaag met de wethouders van Diemen een contract ondertelend om dit te regelen. De klanten komen via de Dienst Werk & Inkomen naar Herstelling toe. Het contract is het eerste contract wat Herstelling sluit buiten Amsterdam. Nu er xc3xa9xc3xa9n schaap over de dam is volgen er hopelijk meer. We zijn ook bezig met het UWV om klanten naar onze trajecten toe te leiden. Ik reken er op dat andere gemeenten zullen volgen.

kamp Westerbork

Zo zit je in een kolkend DSB-stadion waarbij iedereen in vol verwachting is van het aanstaande kampioenschap van AZ. Zo was ik vandaag in het voormalig kamp Westerbork in Drenthe. Deelnemers van Herstelling logeren de gehele week in Grolloo (Cuby & the Blizzards) en werken in het herdenkingskamp Westerbork. Zij gaan het herdenkingsmonument schoonmaken voor de herdenkingsbijeenkomst op 4 mei. Vandaag hebben ze een rondleiding gehad in het herdenkingskamp en hebben het museum bezocht. Vannacht slapen ze met hun Herstellingmedewerkers bij tante Riek.

Geinloop

Gisteren liep Kees Schelling de geinloop. Hij klokte 1.45 uur en een handvol seconden. Laatst schreef iemand "Je bent zo goed als je laatste tijd". Ben ik even blij dat ik slecths xc3xa9xc3xa9n halve marathon heb gelopen in mijn leven (1989, halve marathon van A’dam). Mijn tijd toen was 1.44.59. Ik voel me goed vandaag!!