- Actiegerichte orientatie. Slagvaardig. Do it, fix it, try it.
- Dicht bij de klant. Zorg voor een klantgerichte instelling. En onderhoud intensieve contacten met je afnemers. Operationaliseer vormen van cocreatie.
- Ruimte voor autonomie en ondernemerschap. Koester voldoende eigen initiatief opdat je collega’s zich maximaal kunnen ontplooien. Om zo waarde te kunnen creëren.
- Productiviteit door middel van mensen. Het talent dat dagelijks door de gangen loopt is je kostbaarste bezit. En er is maar één sleutel tot een mensgerichte benadering: vertrouwen.
- Gedreven door praktische waarden. Managers moeten hun organisatie kennen en zich laten zien op de vloer. Daar waar het gebeurt. Met passie en betrokkenheid voor de business natuurlijk.
- Schoenmaker, blijf bij je leest. Doe waar je goed in bent. Blijf bij dat segment dat je beheerst en richt je op de core van je business.
- Simpele vorm, eenvoudige organisatie. Omvang resulteert helaas nog steeds in complexiteit en bureaucratie. Dus: keep it simple.
- Vrijheid in gebondenheid. Zorg voor de juiste balans tussen (top-down) sturing en (bottom-up) zelforganisatie. Wees helder over de kaders en geef je professionals de ruimte. En doorloop de trits ‘richten-inrichten-verrichten’ in de juiste volgorde.
Kortom, ook hier geldt weer, Als het simpel is én het is goed, dan is het dubbel zo goed!